Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου 2015

Χειροποίητο ελιξήριο για τον ύπνο

Όλοι μας, σε κάποιο σημείο της ζωής μας, έχουμε βιώσει το φαινόμενο που λέγεται αϋπνία. Οι κύριοι λόγοι είναι το stress, το άγχος, μερικοί ψυχολογικοί παράγοντες, οι μεταβατικές περίοδοι κτλ. Η βραχείας διάρκειας αϋπνία διαρκεί μέχρι ένα μήνα.
Υπάρχει και η χρόνια διαταραχή ύπνου που ταλαιπωρεί για πολύ μεγαλύτερα διαστήματα το άτομο και το αναγκάζει συχνά να καταφύγει σε φαρμακευτική αντιμετώπιση.

Βότανα που βοηθούν
Από τα παλαιά ακόμα χρόνια υπήρχαν γιατροσόφια που προήγαγαν τον ύπνο. Άλλωστε μη ξεχνάτε πως τα προβλήματα και το άγχος δεν είναι χαρακτηριστικά μόνο του σύγχρονου ανθρώπου. Και οι παλιοί είχαν τα ζόρια τους.

Μια πολύ κοινή μέθοδος αντιμετώπισης ήταν τα αφεψήματα από βότανα που έχουν 


υπναγωγές ιδιότητες. Τέτοια φυτά ήταν το χαμομήλι, η πασιφλώρα και η βαλεριάνα. Το πρώτο χαλαρώνει τα νεύρα, η δεύτερη έχει αγχολυτικές ιδιότητες και η τελευταία προάγει το βαθύ και ισορροπημένο ύπνο.

Μπορείτε να φτιάξετε ένα αφέψημα που να περιλαμβάνει χαμομήλι, βαλεριάνα, μελισσόχορτο, catnip (νεπέτα ή μαγιοβότανο) και πασιφλώρα (passion flower). Κάντε ένα μίγμα από τα παραπάνω και βάλτε 1 κουταλάκι του γλυκού βότανα σε 1 κούπα βραστό νερό. Πιείτε το μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα πριν τη κατάκλιση.

Το ελιξήριο του ύπνου
Το κρυφό μυστικό της παρακάτω συνταγής είναι η βαλεριάνα. Δρα απευθείας στο νευρικό σύστημα και εξασφαλίζει έναν υγιεινό και βαθύ ύπνο. Δε χρειάζεται να αγοράσετε κάψουλες βαλεριάνας από το φαρμακείο. Φτιάξτε ένα διάλυμα στο σπίτι σας με αγνά υλικά.

Θα χρειαστείτε:
50 gr αποξηραμένη βαλεριάνα
10 gr αποξηραμένη πασιφλώρα
40 gr γλυκερίνη
25 gr αποσταγμένο νερό
Ζυγίστε τα υλικά σας. Βάλτε τα βότανα σε ένα αποστειρωμένο βαζάκι και προσθέστε τα υγρά υλικά ώστε να καλυφθούν. Κλείστε το καπάκι σφικτά και αφήστε το σε ένα ζεστό σημείο.
Ανακινείτε το καλά κάθε μέρα και σε 4-6 εβδομάδες θα είναι έτοιμο. Σουρώστε το υγρό και βάλτε το σε ένα σκουρόχρωμο μπουκαλάκι με σταγονόμετρο. Πιείτε ένα γεμάτο σταγονόμετρο 30 λεπτά πριν τη κατάκλιση.

Σημειώσεις

Η βαλεριάνα... βρωμάει! Θα το διαπιστώσετε μόλις βγάλετε το μίγμα για να το σουρώσετε. Μην ανησυχείτε όμως για τη γεύση της. Είναι ουδέτερη.
Η χρήση της βαλεριάνας συστήνεται για μικρά χρονικά διαστήματα. Δε προκαλεί όμως σε καμία περίπτωση την εξάρτηση που προκαλούν τα συμβατικά υπνωτικά φάρμακα που χορηγούν οι γιατροί. Το θετικό με τη βαλεριάνα είναι πως αποκαθιστά την ισορροπία του ύπνου και μετά από μερικές ημέρες ουσιαστικά δε τη χρειαζόμαστε.

Υπάρχουν και μερικές μαρτυρίες για αντίθετα αποτελέσματα από τη χρήση της βαλεριάνας. Δηλαδή τη πρόκληση υπερδιέγερσης. Αν τη δοκιμάσατε και διαπιστώσατε από πρώτο χέρι πως ανήκετε σε αυτή τη κατηγορία, τα περιστατικά της οποίας είναι σχετικά σπάνια, ξεχάστε ότι διαβάσατε μέχρι εδώ...



Καληνύχτα σας...
Πηγή: http://oliviart-gr.blogspot.gr/2013/03/blog-post_16.html#more

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου